Volop kansen en mogelijkheden

Voor al onze leerlingen

Alles wat er op het Panora Lyceum is, is er voor al onze leerlingen. Natuurlijk kan het er per afdeling een beetje anders uitzien, want wij houden rekening met verschillen en wij houden rekening met jou!

Het Panora Lyceum is een school voor mavo, havo, atheneum én gymnasium: Nederlandstalig en tweetalig. Op onze openbare school sta je er nooit alleen voor. Met elkaar werken we dagelijks vanuit nieuwsgierigheid aan eigentijds en betekenisvol onderwijs. Zo haal je alles uit jezelf, durf je nieuwe dingen te doen en haal je een diploma dat past bij jou.

Tweetalig onderwijs

De beste manier om Engels te leren is door naar een Engelstalig land te gaan en daar een tijdje te blijven. Dat kan natuurlijk niet als je naar school moet. Daarom hebben wij een goed alternatief: tweetalig onderwijs voor iedereen.

Uniek bij ons is dat je vanaf de brugklas het tweetalig onderwijs kan combineren met mavo, havo, atheneum én gymnasium. Onze tweetalige leerlingen gaan op pad om zich internationaal te oriënteren.

Meer over tweetalig onderwijs

Brugklas op meerdere niveaus

Als je na groep 8 nog niet zeker weet welke afdeling het best bij je past, kun jij bij ons die keuze nog twee jaar uitstellen. In de brugklas en in de tweede klas hebben we namelijk klassen met meerdere niveaus.

In de dakpanklas krijg je les op het hoogste niveau. Zit je in een mavo/havo-klas, dan krijg je les op havo niveau. Kom je in een havo/atheneum-klas, dan krijg je les op atheneum niveau. Je krijgt twee jaar de tijd om te ontdekken welk niveau het beste bij jou past.

Naast onze klassen met meerdere niveaus hebben we ook een klas voor mavoleerlingen en een klas voor gymnasiumleerlingen

Extra uitdaging

Blink jij uit op een bepaald gebied? Kun jij meer aan dan het reguliere programma? Wil jij iets extra’s doen? Dan ben je op het Panora Lyceum aan het juiste adres. Met ons uitblinkers- en begaafdheidsprofiel bieden we jou de ruimte om nog meer uit jezelf te halen. Extra uitdaging dus! Het maakt daarbij niet uit in welke klas je zit. Er zijn altijd mogelijkheden om een uitdaging aan te gaan.

Meer over ons uitblinkers- en begaafdheidsprofiel

Gymnasium

Op onze school kan je kiezen voor een gymnasiumopleiding. Een leerling op het gymnasium is nieuwsgierig, houdt ervan om zelf iets te onderzoeken en te puzzelen tot iets echt klopt. Is gymnasium alleen voor jou nog niet genoeg? Je kunt bij ons ook kiezen voor tweetalig gymnasium

meer over (twee)talig gymnasium