
Schoolleiding


Paddy Harbers
Rector
“Over grenzen heen!”
Ik ben Paddy Harbers en ben geboren en opgegroeid in Doetinchem. Ik ben trotse vader van vier kinderen. Ik houd van gezelligheid en het goede leven. Samen leuke dingen doen en genieten van en met elkaar!
Ik heb ooit voor het onderwijs gekozen omdat ik betekenisvol wil zijn voor leerlingen. Nieuwe dingen ontdekken, leerlingen grenzen laten verleggen en successen laten ervaren vind ik erg belangrijk. Het is mooi als leerlingen in beweging komen en gemotiveerd raken door ons onderwijs! Inmiddels ben ik al meer dan 25 jaar werkzaam in het onderwijs. Ooit gestart als docent Duits, later afdelingsleider, conrector en nu al jaren rector.
Ik ben blij en enthousiast dat ik leiding mag geven aan het Panora Lyceum. Op deze school krijg je alle kans om te groeien. Wij geloven dat iedereen zich wil ontwikkelen, dat je het best leert door jezelf te kunnen zijn én door bewust oog te hebben voor je omgeving. Samen met anderen kom je verder dan je misschien ooit voor mogelijk had gehouden. Door met een open blik te kijken, word je zelfbewust, sociaal bewust en wereldwijs. Dit biedt de leerlingen een sterke basis voor een succesvolle toekomst.
We maken er graag samen met jullie, (aanstaande) leerlingen van het Panora, een prachtige wereldwijze school van!
“Leerlingen nieuwsgierig maken.”
Mijn naam is Larissa Lurvink en ik woon samen met mijn man en twee kinderen in Doetinchem. Geboren ben ik in Duitsland, maar opgroeien mocht ik in het Nederlandse grensdorpje Dinxperlo waar ik letterlijk dagelijks de grens overkeek.
Leerlingen nieuwsgierig maken naar de Duitse taal en cultuur is waar ik mijn onderwijscarrière mee ben gestart. Naast het lesgeven als vakexpert, was ik altijd geïnteresseerd naar de leerling als individu. Het is zo mooi, om voor een of meerdere schooljaren, onderdeel te mogen zijn van de ontwikkeling van jongeren.
Mijn eigen nieuwsgierigheid heeft ertoe geleid dat ik vandaag de dag werk als onderwijskundig leider op het Panora Lyceum. Een baan waarbij ik mijn voorliefde voor innovatief onderwijs kwijt kan en daarmee nog steeds betekenisvol werk voor de individuele leerling mag uitvoeren.
Ik kijk ernaar uit je te ontmoeten en samen de wereld te ontdekken!
Larissa Lurvink
Onderwijskundig leider
Berthe Lies Dijkstra
Afdelingsleider 3 havo, atheneum en gymnasium
“Blijf jezelf, er zijn al genoeg anderen.”
Mijn naam is Berthe Lies Dijkstra. Ik ben getrouwd en moeder van een dochter en een zoon.
Na mijn middelbare school op de GSGD in Doetinchem heb ik gestudeerd in Nijmegen. In aansluiting op mijn lerarenopleiding heb ik ervaring opgedaan binnen het voortgezet onderwijs (vo), het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) én het hoger beroepsonderwijs (hbo). Ik ben ook buiten het onderwijs werkzaam geweest als ICT Consultant en later als projectleider.
Na een aantal jaren begon mijn onderwijshart weer harder te kloppen. Ik keerde terug het onderwijs in als docent economie bij het Rietveld Lyceum. Ik vind het heerlijk om samen met leerlingen te ontdekken. Wie ben je? Wie ben je voor een ander? Maar vooral: wat heb je nodig om het schooljaar/diploma te behalen?
In mijn vrije tijd vind ik het leuk om naar de sportschool te gaan, vakanties te vieren en af en toe motor te rijden.
Tot ziens op Panora Lyceum!
“Samenwerken door met- en van elkaar te leren”
Graag stel ik mezelf aan jullie voor: mijn naam is Jorike Greven. Samen met mijn man en twee zoontjes woon ik in Doetinchem.
In 2010 behaalde ik mijn bevoegdheid voor bewegingsonderwijs aan de sportacademie in Zwolle. Na enkele jaren dit vak met plezier te hebben gegeven, groeide mijn ambitie om ook andere taken binnen het onderwijs op te pakken. Zo ben ik enkele jaren PoVo-coördinator geweest en werk ik inmiddels alweer drie jaar als afdelingsleider.
Ik vind het belangrijk om leerlingen te begeleiden in hun ontdekkingstocht naar talenten, ambities en mogelijkheden. Daarbij geloof ik dat ontwikkeling nooit losstaat van anderen: samenwerken met de wereld om je heen betekent ook iets kunnen betekenen voor een ander. Samen leren, mét en ván elkaar, is naar mijn mening essentieel.
Jorike Greven
Afdelingsleider leerjaar 1
Ellis Stevens
Onderwijskundig leider
“ Als je het niet probeert, weet je ook niet of je het kan.”
Mijn naam is Ellis Stevens. Samen met mijn vriend, zoon en dochter woon ik in Silvolde.
Al sinds het eerste begin ben ik als ‘aanjager’ betrokken geweest bij de ontwikkeling van het Panora Lyceum. Het bijdragen aan de ontwikkeling van een nieuwe school vind ik echt fantastisch! Het is dan ook een voorrecht om, samen met alle collega’s, ervoor te mogen zorgen dat deze mooie school steeds meer vorm krijgt.
Als docent maatschappijleer was mijn voornaamste doel om leerlingen zoveel mogelijk met een open blik naar elkaar en de samenleving te laten kijken. Nieuwsgierigheid, zelf onderzoeken , vragen stellen en leren van je fouten speelden daarbij een belangrijk rol. Kortom het wereldwijzer maken van leerlingen is voor mij een belangrijke drijfveer om te willen werken in het onderwijs en daarom voel ik mij op het Panora Lyceum dan ook prima op mijn plek!
Purdey Jansen
Afdelingsleider 4 en 5 havo, atheneum en gymnasium
Maarten Brinkhof
Afdelingsleider 2,3 en 4 mavo
'In beweging blijven is groeien, samen sterker worden en je weg vinden in een veranderende wereld.'
Mijn naam is Maarten Brinkhof en als vakexpert bewegingsonderwijs heb ik geprobeerd de leerling of groepen leerlingen (vooral fysiek) in beweging te brengen.
Als afdelingsleider is dat niet veranderd. Echter is het nu in mijn werk verschoven van de leerlingen naar de collega’s en dit als team binnen ons onderwijs aan M234 te realiseren. Dit volgens het “totale” mensprincipe, dus fysiek, mentaal en sociaal. Door in beweging te blijven onderhoud je je spieren, blijf je sterk en weerbaar, zo kun je ook vanuit dit principe jouw hersenen trainen. Niet alleen met wat je nu leert maar vooral hoe je leert kun je een leven lang nieuwe kennis en vaardigheden opdoen. Zo blijf je flexibel en veerkrachtig in een wereld die voortdurend veranderd en vind je overal je weg in!
'Onderwijs biedt iedere dag nieuwe kansen om verschil te maken voor leerlingen'
Hallo, mijn naam is Sanne de Krijger. Samen met mijn man heb ik twee dochters.
Sporten is iets wat ik graag doe, niet voor niets ben ik begonnen als docent LO. In Arnhem heb ik gewerkt op een soortgelijke school, maar daarna binnen het praktijkonderwijs. Daar ben ik ook jarenlang ondersteunings coördinator geweest.
Vorig jaar heb ik de stap gemaakt naar Doetinchem om als afdelingsleider aan de slag te gaan. De verschillende facetten die het onderwijs te bieden heeft en waar je het verschil kan maken voor de leerling, maakt dat ik uitdagingen blijf vinden in mijn werk.
Sanne de Krijger
Afdelingsleider 2 havo, atheneum en gymnasium
Robert van Rossum
Afdelingsleider 4,5 en 6 havo, atheneum en gymnasium
“Spreid je vleugels, beleef en ontdek”
Mijn naam is Robert van Rossum en samen met Mariël, onze zoon en onze Friese stabij/Heidewachtel, woon ik in Ugchelen. Onze dochter woont en studeert in Amsterdam. Mariël is, net als ik, actief in het onderwijs en werkt als coach en docent op een VO-school in Apeldoorn.
Sinds mijn afstuderen aan de Haagse Academie voor Lichamelijke Opvoeding in 1996 heb ik op diverse scholen in binnen- en buitenland gewerkt, waaronder acht bijzondere jaren op Curaçao. Negen jaar geleden koos ik bewust voor het werken als interim schoolleider. In die rol heb ik veel verschillende opdrachten mogen vervullen, van kwaliteitszorg en ondersteuning tot teamleiding en directievoering. Elke opdracht brengt nieuwe inzichten en ervaringen, die ik graag deel én meeneem naar volgende uitdagingen.
In het onderwijs geloof ik sterk in het aanspreken van de eigen kracht van leerlingen. Ik wil hen stimuleren om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is, ook buiten de gebaande paden. “Spreid je vleugels, beleef en ontdek” is voor mij dan ook een belangrijk motto.
Komend schooljaar zet ik mij met veel plezier in om samen met de schoolleiding en het vwo-team verder te bouwen aan uitdagend en eigentijds onderwijs. Ik kijk ernaar uit om samen met collega’s én leerlingen te werken aan een inspirerende leeromgeving waarin iedereen kan groeien.